Maski Kabuki? Czyli naklejki wodne od Born Pretty Store (#9970)

Czy słyszeliście kiedyś o teatrze Kabuki? Jeśli nie to wiedzcie, że jest to jeden z tradycyjnych japońskich teatrów i ma już ponad 400 lat! Często tłumaczy się jego nazwę na "sztuka śpiewu i tańca" (od 3 znaków kanji: "śpiew", "taniec" i "umiejętność"). Jednak uważa się że powinno się to słowo tłumaczyć jako "przechylać się z jedną stronę" (od słowa kabuku). Kabuki zapoczątkowała Izumo no Okuni i na początku był to wyłącznie kobiecy "zawód". Później zakazano kobietom występować a zaczęli występować młodzi chłopcy by później aktorami zostali wyłącznie mężczyźni (odgrywali też kobiece role) i trwało to bardzo długo, dopiero współcześnie kobiety zaczęły znów występować. Aktorzy występujący w teatrze Kabuki malują twarze na biało przez co ich twarze wyglądają jak maski (jeśli ktoś widział kiedyś gejszę w Internecie/filmie to wie o co chodzi ;)). Czasami chyba wykorzystuje się prawdziwe maski ale nie jestem tego pewna. ;)
Czemu w ogóle o tym piszę? I dlaczego postawiłam znam zapytania w tytule posta? Otóż dziś pokażę wam zdobienie, którego głównymi elementem będzie właśnie maski.



Pierwsze co przyszło mi na myśl widząc te naklejki wodne (zdjęcie niżej) to teatr Kabuki o którym napisałam we wstępie. Widziałam kiedyś urywek jednego ze spektakli w teatrze Kabuki.
Nie byłam jednak pewna jakie to dokładnie naklejki (kupowałam je w dwupaku za dolara, gdzie nie wiedziałam na jakie trafię). zaczęłam więc szukać aby wrzucić wam tez linka i co? Patrzę a tam pisze że są to maski z klasycznej opery pekińskiej.
Wujek google pomógł i rzeczywiście. Maski identyczne jak te na przedstawieniach. Ale o dziwo przypominają też te z japońskiego Kabuki - stąd taki tytuł. ;)



Otrzymujemy 20 naklejek, ja skorzystałam na razie z dwóch. Manicure niezwykle prosty i każdy by go wykonał mając tylko naklejki wodne i dwa lakiery: biały i czerwony (opcjonalnie można wszystkie pomalować na biało). :)
Zapraszam na kilka zdjęć. :)










Wesoła i smutna/rozgniewana maska. ;)





Lubicie naklejki wodne? To świetny sposób na ciekawe wzorki bez posiadania jakichkolwiek umiejętności plastycznych. :)


Zachęcam do skorzystania z mojego kodu KOFBK31 podczas zakupów na BPS. Kod działa na produkty nieprzecenione.

instagram @iliz_beauty

Copyright © iliz